Αγορά Ηλεκτρικού Ποδήλατου

Τι είναι το ηλεκτρικό ποδήλατο;

Με μία λέξη : Χαρά *

Και μετά όλα τα άλλα : ευκολία στη μετακίνηση – οικονομία στη μετακίνηση – γυμναστική – ευεξία.

(* μην πάρεις το φθηνότερο, ενημερώσου και επίλεξε σωστά )

Χρειάζομαι δίπλωμα για να οδηγήσω ένα ηλεκτρικό ποδήλατο ;

Σύμφωνα με τον ΚΟΚ ποδήλατα (*) εξοπλισμένα με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχόμενης ισχύος 250 W στα οποία η λειτουργία του κινητήρα διακόπτεται όταν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 km/h δεν χρειάζονται πινακίδες, ασφάλεια και δίπλωμα οδήγησης.

Εάν σε ποδήλατο τοποθετηθεί κινητήρας βενζίνης ή μοτέρ μεγαλύτερο απο 250W τότε θεωρείται μοτοποδήλατο και χρειάζεται πινακίδες κυκλοφορίας, ασφάλεια και δίπλωμα οδήγησης.

(*) Μάλλον είναι αυτονόητο, αλλά ας το ξεκαθαρίσουμε :

  • Τα δίκυκλα που δεν έχουν καθόλου πετάλια ή που έχουν πετάλια τα οποία όταν γυρίζουμε με τη μυική μας δύναμη δεν κινούν τους τροχούς, δεν θεωρούνται ποδήλατα.

Ποιά είναι τα κριτήρια για την επιλογή ηλεκτρικού ποδήλατου ;

 Αγορά Ηλεκτρικού Ποδήλατου Κριτήρια

  • Το βάρος του ποδηλάτου (με την μπαταρία). Όσο ελαφρύτερο τόσο καλύτερο. 
  • Την ποιότητα των περιφερειακών 
  • Το είδος της μπαταρίας (Λιθίου ή  Gel/Μολύβδου) 
  • Το τύπο του μοτέρ (για να το καταλάβετε, κάντε μικρή βόλτα χωρίς υποβοήθηση):
    • direct drive : φτηνός, μεγάλη αντίσταση στο πετάλι 
    • geared : ακριβός, καμία αντίσταση στο πετάλι 
  • Η ισχύς P μετριέται σε Watts και (απλουστευμένα) υπολογίζεται ως P = V x I όπου V η τάση της μπαταρίας και I το ρεύμα (Αmp) της μπαταρίας. Άρα τη δύναμη την καθορίζει η μπαταρία.
  • Η χωρητικότητα της μπαταρίας μετριέται σε βατώρες Wh, π.χ μια μπαταρία 36V / 9Ah έχει χωρητικότητα 36 x 9 = 324 Wh. Περισσότερες Wh σημαίνει μεγαλύτερη αυτονομία.
  • Η πιστοποίηση ότι πληρεί τα ευρωπαικά πρότυπα ασφαλείας ΕΝ15194 και κυκλοφορεί νόμιμα στους δημόσιους δρόμους.
  • Το κυριότερο απ’ όλα : η εγγύηση του ποδηλάτου και ιδιαίτερα η εγγύηση της μπαταρίας .

Πώς λειτουργεί το ηλεκτρικό ποδήλατο ;

Απλουστευμένα, το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι ένα απλό ποδήλατο στο οποίο τοποθετείται επιπλέον ένα σύστημα ηλεκτροκίνησης (μοτέρ-μπαταρίες-χειριστήρια).

Εάν δεν ενεργοποιήσετε την υποβοήθηση, το ηλεκτρικό ποδήλατο δουλεύει όπως κάθε απλό ποδήλατο με μόνη διαφορά το επιπλέον βάρος (ανάλογα με την ποιότητα του συστήματος ηλεκτροκίνησης από +6 κιλά έως +40 κιλά).

Για να ενεργοποιηθεί η ηλεκτροκίνηση πρέπει να περιστρέφετε τα πετάλια και ανάλογα με την κλίμακα που εσείς επιλέγετε σας δίνει από λίγη εως πολύ βοήθεια.

Οι δυνατότητες των νόμιμων ηλεκτρικών ποδηλάτων είναι αρκετές για να βοηθούν το μέσο άνθρωπο (85 κιλά) να ανέβει άνετα μια  ” ζόρικη ” ανηφόρα (έως 15% κλίση) χωρίς τον ιδρώτα, κούραση και απογοήτευση που νιώθει με ένα απλό ποδήλατο και που τελικά τον ξαναγυρίζει στη χρήση του αυτοκινήτου.


Γιατί τα ποδήλατα που πουλάτε δεν έχουν χειρόγκαζο ;

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα που κατασκευάζονται από όλες τις γνωστές εταιρείες σύμφωνα με τις προδιαγραφές της ΕΝ15194, ώστε να κυκλοφορούν νόμιμα στους δημόσιους δρόμους της Ευρώπης, απαγορεύεται να έχουν χειρόγκαζο.

Για όσους -παραβλέποντας τον ΚΟΚ – για δικούς τους λόγους χρειάζονται οπωσδήποτε το χειρόγκαζο, υπάρχουν τα κιτ μετατροπής Sport  με ειδικά ενισχυμένες μπαταρίες και μοτέρ που μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν στις δύσκολες ανηφόρες χωρίς πετάλι.


Ποιές μπαταρίες είναι καλύτερες οι Λιθίου ή οι Μολύβδου / Gel ;

Από όλες τις απόψεις οι μπαταρίες Λιθίου είναι καλύτερες.

Για την ίδια χωρητικότητα (Wh) οι μπαταρίες Λιθίου ζυγίζουν 70% λιγότερο, έχουν τουλάχιστον διπλάσια αυτονομία και τουλάχιστον 3 πλάσιο χρόνο ζωής  απο τις Gel που σημαίνει ότι μακροπρόθεσμα είναι και πολύ πιο οικονομικές.

Οι μπαταρίες μολύβδου / Gel χρησιμοποιούνται σε φτηνά ηλεκτρικά ποδήλατα χαμηλών απαιτήσεων.


Και ποιός τύπος μπαταρίας Λιθίου είναι ο καλύτερος ;

Υπάρχουν αρκετοί τύποι (χημεία) μπαταρίας Λιθίου με διαφορές στην ενέργεια ανά μονάδα βάρους και στους θεωρητικούς κύκλους φόρτισης μέχρι να χρειαστεί η αλλαγή τους .

Από την εμπειρία μας με όλους τους τύπους μπαταριών Λιθίου έχουμε διαπιστώσει ότι τελικά ο σημαντικότερος παράγοντας δεν είναι ο τύπος και η θεωρητική ζωή τους αλλά η ποιότητα τους.

Η επιλογή φτηνής μπαταρίας είναι λάθος οικονομία και πέρα από αντιοικονομική μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη εμπειρία.


Πως θα καταλάβω ποιά μπαταρία είναι καλή ;

Αυτό δεν φαίνεται αν δεν έχεις εξειδικευμένες γνώσεις και εάν δεν διαλύσεις τη μπαταρία.

Την ποιότητα της μπαταρίας την διαπιστώνεις στην πράξη.

Η καλή μπαταρία θα αποδίδει καλά για πολύ καιρό ενώ η λιγότερη καλή αν ζορίζεται σύντομα θα δημιουργήσει προβλήματα και θα χρειαστεί αντικατάσταση.

Η μόνη απόδειξη ότι η μπαταρία που αγοράζεις είναι καλή, είναι η εγγύηση που τη συνοδεύει.

Η μπαταρία πέρα απο το ότι καθορίζει τις επιδόσεις, είναι ακριβό αναλώσιμο ανταλλακτικό, γι’ αυτό η εγγύηση της είναι το πιο σημαντικό κριτήριο στην επιλογή και Αγορά Ηλεκτρικού Ποδήλατου.


Και τι αυτονομία έχουν οι μπαταρίες ;

Η αυτονομία των μπαταριών επηρεάζεται από τους παρακάτω παράγοντες :

  • είδος & βαθμό απόδοσης μοτέρ
  • τρόπο χρήσης της υποβοήθησης (συνέχεια – κατά διαστήματα)
  • επιλεγμένη κλίμακα υποβοήθησης (π.χ σε ένα ποδήλατο με 5 κλίμακες υποβοήθησης υπολογίστε μείωση αυτονομίας περίπου 15% για κάθε μεγαλύτερη κλίμακα)
  • τελική ταχύτητα
  • βάρος αναβάτη
  • την κλίση της διαδρομής (επίπεδη – ανηφόρα – κατηφόρα)
  • τα συχνά σταμάτα – ξεκίνα
  • τη θερμοκρασία περιβάλλοντος
  • τη πίεση των ελαστικών και
  • ένταση/διευθυνση ανέμου (αντίθετος – ούριος)

Η ίδια μπαταρία σε διαφορετικά ποδήλατα ή/και διαφορετικά συστήματα ή/και διαφορετικές συνθήκες παρέχει διαφορετική αυτονομία.

Δείτε στον παρακάτω πίνακα πόσο μεταβάλεται η αυτονομία μιας μπαταρίας 475Wh ανάλογα με την διαδρομή (επίπεδη -μικτή-ανηφορική) και το βάρος του αναβάτη.

 

 

Αυτονομία Μπαταρίας Ποδηλάτου


Γιατί δεν πουλάτε μπαταρίες Bosch ;

Γιατί δεν υπάρχουν μπαταρίες Λιθίου Bosch. Η  Bosch όπως και η Yamaha και η Shimano δεν κατασκευάζουν μπαταρίες Λιθίου, απλά χρησιμοποιούν τις μπαταρίες επώνυμων κατασκευαστών και τις βάζουν σε δικά τους “κουτιά” που συνοδεύουν τα μοτέρ τους.

Ιδιες και ακόμα καλύτερες ποιοτικά μπαταρίες, σε διαφορετικά “κουτιά” και στη μισή σχεδόν τιμή, χρησιμοποιούνται στα ποδήλατα και τα κίτ που σας προτείνουμε.


Κάποιοι κατασκευαστές για τις μπαταρίες 400Wh δίνουν αυτονομία 120Km ενώ εσείς 60Km. Πώς εξηγείται αυτό ;

Δεν εξηγείται.

Γνωρίζουμε και σας λέμε εξαρχής τις πραγματικές αυτονομίες, κάτι που σύντομα εξάλλου θα διαπιστώσετε και μόνοι σας και αποφεύγουμε τις υπερβολές και τις υπερ-αισιόδοξες προβλέψεις των κατασκευαστών που στηρίζονται σε ιδανικές συνθήκες χρήσης χωρίς ανηφόρες και με ελάχιστη υποβοήθηση.

 

Κίτ Μετατροπής Ποδηλάτου

Είναι το ποδήλατο μου κατάλληλο για να γίνει ηλεκτρικό ;

Η αλήθεια είναι, ότι δεν είναι όλα τα ποδήλατα κατάλληλα.

Εάν έχετε ένα φτηνό ποδήλατο άγνωστου κατασκευαστή, το πιθανότερο είναι ότι δεν αξίζει να επενδύσετε πάνω του και να ρισκάρετε με την ασφάλεια σας.

Από το 2009 έχουμε τοποθετήσει εκατοντάδες κιτ ηλεκτροκίνησης και έχουμε δεί τα προβλήματα που μελλοντικά μπορεί να προκύψουν εάν το ποδήλατο είναι ακατάλληλο ή όταν το κιτ δεν τοποθετηθεί σωστά ή όταν επιλεγεί το λάθος κιτ για τις ανάγκες και το ποδήλατο σας.

Εάν έχετε ένα καλό ποδήλατο, φέρτε το στο κατάστημα μας να το ελέγξουμε και θα σας προτείνουμε το καταλληλότερο κιτ ώστε να έχετε το αποτέλεσμα που περιμένετε σε επιδόσεις και κυρίως με απόλυτη ασφάλεια.

Μπορώ να τοποθετήσω το κίτ μόνος μου ;

Ναί, εάν έχεις σχετική εμπειρία και διαθέτεις τα εργαλεία που χρειάζονται.

Για όποιον δεν θέλει να ασχοληθεί, αναλαμβάνουμε εμείς την τοποθέτηση με κόστος που θα συμφωνηθεί αφού δούμε το ποδήλατο.

Τι εγγύηση έχουν τα κίτ ;

Τα κίτ κατηγορίας Urban 24 μήνες

Τα κιτ κατηγορίας Sport 12 μήνες.

Μα γιατί μόνο 250 Watt ? Δεν είναι καλύτερα τα κίτ των 500 ή 1.000 Watt ;

Ένας γυμνασμένος ποδηλάτης “αποδίδει” σαν ένας κινητήρας ισχύος 200 Watt.

Tοποθετώντας ένα κιτ Urban με μοτέρ 250 Watt είναι σαν να βοηθάει στο πετάλι ένας αόρατος γυμνασμένος συνεπιβάτης με ασήμαντο βάρος (6-9 Kgr στη περίπτωση των κιτ που σας προτείνουμε).

Η βοήθεια αυτή δεν μετατρέπει το ποδήλατο σε “μηχανάκι”, αλλά είναι υπεραρκετή για τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης και τις συνηθισμένες ανηφόρες, χωρίς την κούραση, ιδρώτα και απογοήτευση που νιώθετε με τη χρήση του απλού ποδηλάτου.

Για όσους  – παραβλέποντας τον ΚΟΚ – έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις ισχύος, υπάρχουν τα κιτ μετατροπής Sport με ειδικά ενισχυμένες μπαταρίες ισχύος μέχρι 1750W που μπορούν να βοηθήσουν ακόμα και χωρίς πετάλι.

Τέλος, καλό είναι να γνωρίζουμε ότι κάθε κιτ είναι ένα σύστημα που αποδίδει μέχρι τα όρια του πιο αδύναμου υποσυστήματος/μέρους του.

Ένα ογκώδες μοτέρ από μόνο του δεν σημαίνει τίποτα για την ισχύ που αποδίδει. 

Για να αποδώσει το οποιοδήποτε μοτέρ μεγάλη ισχύ, χρειάζεται καλής ποιότητας μπαταρία ικανή να τροφοδοτεί με μεγάλο ρεύμα συνεχούς εκφόρτισης.

Η καλή μπαταρία είναι το κλειδί και το κόστος για τη μεγάλη ισχύ.