Ηλεκτρικές Μοτοσυκλέτες

Χρειάζομαι δίπλωμα για τα ηλεκτρικά δίκυκλα;

Σύμφωνα με τον ΚΟΚ ποδήλατα εξοπλισμένα με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης  ή μικρότερης  ισχύος 250 W, στα οποία η λειτουργία του κινητήρα διακόπτεται ή μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται όταν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 km/h, θεωρούνται απλά ποδήλατα και δεν χρειάζονται πινακίδες και δίπλωμα οδήγησης.

Εάν σε οποιοδήποτε δίκυκλο (ποδήλατο ή μοτοποδήλατο) τοποθετηθεί κινητήρας καυσίμου  ή ηλεκτροκινητήρας μεγαλύτερος από 250 Watt, ή με κινητήρα 250W έχει τελική ταχύτητα άνω των 25 Km/h, τότε θεωρείται μοτοποδήλατο (για μοτέρ μέχρι 4.000W και τελική μέχρι 45Km/h) ή μοτοσυκλέτα (για μοτέρ πάνω από 4.000W ή/και τελική άνω των 45Km/h) και για να το οδηγήσει κανείς νόμιμα στους δημόσιους δρόμους χρειάζεται έγκριση τύπου, δηλαδή πινακίδες κυκλοφορίας, ασφάλεια και δίπλωμα οδήγησης.

Δίκυκλα χωρίς πετάλια ή με τοποθετημένα πετάλια αλλά που δεν μπορούν να κινηθούν από αυτά, δεν θεωρούνται ποδήλατα.

Ποιές είναι οι απαιτήσεις συντήρησης;

Οι απαιτήσεις συντήρησης είναι ελάχιστες. Ουσιαστικά περιορίζονται στον έλεγχο των φρένων.

Και τι εγγύηση έχω;

Ανάλογα με το μοντέλο και το πακέτο επέκτασης εγγύησης που θα επιλέξετε από 2 έως 3 χρόνια.

Οι μπαταρίες;

Για τις μπαταρίες Silicone Gel η εγγύηση ισχύει για έξη (6) μήνες, για τις μπαταρίες Λιθίου η εγγύηση είναι δύο (2) χρόνια.

Ποιά είναι η ζωή των μπαταριών με σωστή χρήση;’

Για τις μπαταρίες GEL υπολογίστε 200-250 κύκλους εκφόρτισης, ανάλογα με τη χρήση (τρόπο οδήγησης – ανηφορικές διαδρομές κλπ).

Oι μπαταρίες ΛΙΘΙΟΥ έχουν ζωή μέχρι 1000 κύκλους βαθιάς εκφόρτισης (παραμένουσα απόδοση έως 80% αρχικής).

Οι μπαταρίες Λιθίου είναι μακροπρόθεσμα οικονομικότερες και ανώτερες σε επιδόσεις, γι ‘αυτό χρησιμοποιούνται πλέον απο όλους τους σοβαρούς κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Ποιά είναι η ‘’σωστή χρήση’’ των μπαταριών;

Ο σημαντικότερος κανόνας είναι να μην τις εξαντλούμε (αυτό το φροντίζουν τα ηλεκτρονικά συστήματα των σκούτερ) και να τις φορτίζουμε όσο πιο συχνά μπορούμε (αυτό πρέπει να το φροντίζει ο ιδιοκτήτης).

Εάν πρόκειται να μην χρησιμοποιηθούν για αρκετό καιρό να τις φορτίζετε σύμφωνα με οδηγίες που θα σας δοθούν

 

Γιατί να αγοράσω ένα GreenScooter;’

Κάνουμε μεγάλη οικονομία από καύσιμα και τα λοιπά έξοδα χρήσης / συντήρησης

Δείχνουμε υπευθυνότητα προστατεύοντας το περιβάλλον απο καυσαέρια και θόρυβο.

 

Ηλεκτρικά Ποδήλατα

Χρειάζομαι δίπλωμα για να οδηγήσω ένα ηλεκτρικό ποδήλατο ;

Σύμφωνα με τον ΚΟΚ ποδήλατα (*) εξοπλισμένα με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχόμενης ισχύος 250 W, στα οποία η λειτουργία του κινητήρα διακόπτεται όταν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 km/h δεν χρειάζονται πινακίδες, ασφάλεια και δίπλωμα οδήγησης.

Εάν σε ένα ποδήλατο τοποθετηθεί κινητήρας βενζίνης οποιουδήποτε μεγέθους ή ηλεκτροκινητήρας μεγαλύτερος από 250 Watt, ή με κινητήρα 250W το ποδήλατο έχει τελική ταχύτητα άνω των 25 Km/h, τότε θεωρείται μοτοποδήλατο (μοτέρ μέχρι 4.000W ή/και τελική μέχρι 45Km/h) ή μοτοσυκλέτα (μοτέρ πάνω από 4.000W ή/και τελική άνω των 45Km/h ) και για να το οδηγήσει κανείς νόμιμα στους δημόσιους δρόμους χρειάζεται πινακίδες κυκλοφορίας, ασφάλεια και δίπλωμα οδήγησης.

Ποδήλατα με μοτέρ 250 W και χειρόγκαζο, από το οποίο αναπτύσσουν ταχύτητα μέχρι 25Km/h χωρίς να χρειάζεται να κάνει πετάλι ο αναβάτης. δεν θεωρούνται ηλεκτρικά ποδήλατα και χρειάζονται έγκριση τύπου.

(*) Μάλλον είναι αυτονόητο, αλλά ας τα ξεκαθαρίσουμε :

  • Τα δίκυκλα που δεν έχουν καθόλου πετάλια ή που έχουν πετάλια τα οποία όταν γυρίζουμε με τη μυική μας δύναμη δεν κινούν τους τροχούς, δεν θεωρούνται ποδήλατα.
  • Τα ηλεκτρικά ποδήλατα ΔΕΝ είναι “μηχανάκια”.
Ποιά είναι τα κριτήρια για την επιλογή ηλεκτρικού ποδήλατου ;

  Κριτήρια για σωστή επιλογή ηλεκτρικού ποδήλατου

  • Το συνολικό βάρος του ποδηλάτου (μην ξεχνάτε, μαζί με την μπαταρία). Όσο ελαφρύτερο τόσο το καλύτερο. Ο λόγος βάρος/ισχύ δείχνει πολλά για τις επιδόσεις.
  • Την ποιότητα των περιφερειακών εξαρτημάτων (πλαίσιο, πιρούνι, φρένα, ντεραγιέρ κλπ). Στα ηλεκτρικά ποδήλατα, η μέση ταχύτητα είναι αρκετά μεγαλύτερη απο τα απλά ποδήλατα, άρα υπάρχουν μεγαλύτερες καταπονήσεις και απαιτήσεις από το πλαίσιο και τα περιφερειακά τους.
  • Το είδος της μπαταρίας (Λιθίου ή  Gel/Μολύβδου) γιατί διαφέρουν πολύ στην διάρκεια ζωής για αντικατάσταση (κύκλοι φόρτισης), την αυτονομία και στο βάρος. Οι μπαταρίες μολύβδου GEL έχουν την μισή αυτονομία, το τριπλάσιο βάρος και τουλάχιστον τριπλάσιο κόστος χρήσης (συχνή αντικατάσταση) σε σύγκριση με μια ονομαστικά ίδια μπαταρία Λιθίου.
  • Το τύπο του μοτέρ (για να το καταλάβετε, κάντε μια μικρή βόλτα χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση):
    • direct drive : απλούστερος, φτηνότερος, μεγάλο όγκο και μεγάλο βάρος, μέτρια ροπή (αδύναμος στις ανηφόρες συγκριτικά με τους geared), ανάλογα με τη ποιότητα του παρουσιάζει από μέτρια έως μεγάλη αντίσταση κύλισης (οταν κάνετε πετάλι νιώθετε σαν να έχετε μισο-ξεφούσκωτο λάστιχα) με αποτέλεσμα την μεγάλη κατανάλωση μπαταρίας δηλαδή μικρότερη αυτονομία.
    • geared : ακριβότερος, μικρές διαστάσεις και μικρό βάρος, μεγάλη ροπή, κατάλληλος για ανηφορικές διαδρομές, καμία αντίσταση στη κύλιση όταν μείνεις από μπαταρία ή όταν θέλεις να κάνεις ποδήλατο χωρίς υποβοήθηση.
  • Η ισχύς του συστήματος P που μετριέται  σε Watts και (απλουστευμένα) υπολογίζεται ως P = V x I όπου V η τάση της μπαταρίας και I το ρεύμα (Αmp) εκφόρτισης που μπορεί να αποδώσει η μπαταρία. Με λίγα λόγια τη δύναμη την καθορίζει η μπαταρία και όχι το μοτέρ ενός συστήματος.
  • Η αυτονομία είναι ανάλογη της χωρητικότητας της μπαταρίας. Η αυτονομία μετριέται σε Wh και  υπολογίζεται ως εξής Wh = Volt x Amperhours , π.χ μια μπαταρία 36V / 9Ah έχει χωρητικότητα 36V x 9Ah = 324 Wh. Εάν στο ίδιο ποδήλατο βάλουμε μία μικρότερη μπαταρία  χωρητικότητας π.χ 24V x 9Ah = 216 Wh  μειώνουμε κατά 33%  το κόστος αλλά και τις επιδόσεις του. Συνοπτικά όσο μεγαλύτερο το Wh της μπαταρίας τόσο μεγαλύτερη αυτονομία.
  •  Η πιστοποίηση ότι πληρεί τα ευρωπαικά πρότυπα ασφαλείας ΕΝ15194 και κυκλοφορεί νόμιμα στους δημόσιους δρόμους.
  • Το κυριότερο απ’ όλα : η εγγύηση του ποδηλάτου και ιδιαίτερα η εγγύηση και το κόστος αλλαγής της μπαταρίας .
Πώς λειτουργεί το ηλεκτρικό ποδήλατο ;

Απλουστευμένα, το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι ένα απλό ποδήλατο στο οποίο τοποθετείται επιπλέον ένα σύστημα ηλεκτροκίνησης (μοτέρ-μπαταρίες-χειριστήρια).

Εάν δεν ενεργοποιήσετε την υποβοήθηση, το ηλεκτρικό ποδήλατο δουλεύει όπως κάθε απλό ποδήλατο με μόνη διαφορά το επιπλέον βάρος (ανάλογα με την ποιότητα του συστήματος ηλεκτροκίνησης από +6 κιλά έως +40 κιλά) και αρκετή αντίσταση στην κύλιση όταν κάνετε πετάλι, μόνο στη περίπτωση που έχετε μοτέρ τύπου direct drive.

Για να ενεργοποιήσετε την ηλεκτροκίνηση πρέπει να περιστρέφετε συνεχώς τα πετάλια (για αισθητήρα ταχύτητας) ή να βάζετε δύναμη / πίεση στα πετάλια (για αισθητήρα ροπής). Μόνο έτσι  ενεργοποιείται η υποβοήθηση που ανάλογα με την κλίμακα που εσείς επιλέγετε σας δίνει από λίγη εως πολύ βοήθεια.

Οι δυνατότητες των νόμιμων ηλεκτρικών ποδηλάτων είναι αρκετές για να βοηθούν το μέσο άνθρωπο (80 κιλά) να ανέβει άνετα μια  ” ζόρικη ” ανηφόρα (έως 15% κλίση) χωρίς τον ιδρώτα, κούραση και απογοήτευση που νιώθει με ένα απλό ποδήλατο και που τελικά τον ξαναγυρίζει στη χρήση του αυτοκινήτου.

Γιατί τα ποδήλατα που πουλάτε δεν έχουν χειρόγκαζο ;

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα που κατασκευάζονται από όλες τις γνωστές εταιρείες σύμφωνα με τις προδιαγραφές της ΕΝ15194, ώστε να κυκλοφορούν νόμιμα στους δημόσιους δρόμους της Ευρώπης, απαγορεύεται να έχουν χειρόγκαζο.

Τα ποδήλατα που έχουν χειρόγκαζο, δεν θεωρούνται ηλεκτρικά ποδήλατα και ανάλογα με την τελική ταχύτητα που αναπτύσσουν εντάσσονται στη κατηγορία “μηχανοκίνητα ποδήλατα – powered cycles” (τελική ταχύτητα μέχρι 25 Km/h) ή στη κατηγορία των μοτοποδηλάτων (τελική ταχύτητα από 25 – 45Km/h) και χρειάζονται έγκριση τύπου και ότι άλλο προβλέπει ο νόμος για να κυκλοφορούν νόμιμα στους δρόμους.

Για όσους, παραβλέποντας τον ΚΟΚ για δικούς τους λόγους χρειάζονται οπωσδήποτε χειρόγκαζο, υπάρχουν τα κιτ μετατροπής Sport  με ειδικά ενισχυμένες μπαταρίες και δυνατά μοτέρ ισχύος πάνω από 500W που  μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν στις δύσκολες ανηφόρες με το χειρόγκαζο.


Ποιές μπαταρίες είναι καλύτερες οι Λιθίου ή οι Μολύβδου / Gel ;

Από όλες τις απόψεις οι μπαταρίες Λιθίου είναι καλύτερες.

Για την ίδια χωρητικότητα (Wh) οι μπαταρίες Λιθίου ζυγίζουν 70% λιγότερο, έχουν τουλάχιστον διπλάσια αυτονομία και τουλάχιστον 3 πλάσιο χρόνο ζωής  απο τις Gel που σημαίνει ότι μακροπρόθεσμα είναι και πολύ πιο οικονομικές.

Οι μπαταρίες μολύβδου / Gel χρησιμοποιούνται σε φτηνά ηλεκτρικά ποδήλατα χαμηλών απαιτήσεων.

Και ποιός τύπος μπαταρίας Λιθίου είναι ο καλύτερος ;

Υπάρχουν αρκετοί τύποι (χημεία) μπαταρίας Λιθίου με διαφορές στην ενέργεια ανά μονάδα βάρους και στους θεωρητικούς κύκλους φόρτισης μέχρι να χρειαστεί η αλλαγή τους .

Από την εμπειρία μας με όλους τους τύπους μπαταριών Λιθίου έχουμε διαπιστώσει ότι τελικά ο σημαντικότερος παράγοντας δεν είναι ο τύπος και η θεωρητική ζωή τους,  αλλά η ποιότητα τους.

Πολλές μπαταρίες ονομαστικά και εξωτερικά είναι ίδιες αλλά οι διαφορές τους για όσους γνωρίζουν είναι μεγάλες.

Η επιλογή φτηνής μπαταρίας είναι λάθος οικονομία και πέρα από αντιοικονομική μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη εμπειρία.

Πως θα καταλάβω ποιά μπαταρία είναι καλή ;

Αυτό δεν φαίνεται αν δεν έχεις εξειδικευμένες γνώσεις και εάν δεν διαλύσεις τη μπαταρία. Την ποιότητα της μπαταρίας την διαπιστώνεις στην πράξη και ανάλογα με την ένταση της χρήσης. Αν είσαι 60 κιλά και χρησιμοποιείς το ποδήλατο 1-2 φορές την εβδομάδα σε διαδρομή χωρίς ανηφόρες η μπαταρία θα ζήσει αρκετά, εάν όμως την χρησιμοποιείς πιο συχνά και σε διαδρομές με ανηφόρες, κάποια στιγμή  –συνήθως μετά από “ζόρισμα” – η αυτονομία της μπαταρίας πέφτει απότομα και είναι θέμα χρόνου να αχρηστευθεί εντελώς.

Η μόνη απόδειξη ότι η μπαταρία που αγοράζεις είναι καλή, είναι η εγγύηση που τη συνοδεύει.

Η μπαταρία πέρα απο το ότι καθορίζει τις επιδόσεις, είναι ακριβό αναλώσιμο ανταλλακτικό, γι’ αυτό η εγγύηση της είναι το πιο σημαντικό κριτήριο αγοράς ηλεκτρικού ποδηλάτου.

Και τι αυτονομία έχουν οι μπαταρίες ;

Η αυτονομία των μπαταριών επηρεάζεται από τους παρακάτω παράγοντες :

  • είδος & βαθμό απόδοσης μοτέρ
  • τρόπο χρήσης της υποβοήθησης (συνέχεια – κατά διαστήματα)
  • επιλεγμένη κλίμακα υποβοήθησης (π.χ σε ένα ποδήλατο με 5 κλίμακες υποβοήθησης υπολογίστε μείωση αυτονομίας περίπου 15% για κάθε μεγαλύτερη κλίμακα)
  • τελική ταχύτητα
  • βάρος αναβάτη
  • την κλίση της διαδρομής (επίπεδη – ανηφόρα – κατηφόρα)
  • τα συχνά σταμάτα – ξεκίνα
  • τη θερμοκρασία περιβάλλοντος
  • τη πίεση των ελαστικών και
  • ένταση/διευθυνση ανέμου (αντίθετος – ούριος)

Η ίδια μπαταρία σε διαφορετικά ποδήλατα ή/και διαφορετικά συστήματα ή/και διαφορετικές συνθήκες παρέχει διαφορετική αυτονομία.

Οι αυτονομίες των μπαταριών που περιγράφονται σε κάθε προιόν αναφέρονται στο συγκεκριμένο μοτέρ, με αναβάτη 80 κιλών, σε διαδρομή με μέτριες ανηφόρες, με κανονική προς γρήγορη οδήγηση, μέγιστη ταχύτητα του μοτέρ 25 Κm/h σε  θερμοκρασία περιβάλοντος 25 C.

Η ιδανική αυτονομία των μπαταριών (μοτέρ 250W, τελική ταχύτητα 25Km/h, σε επίπεδη διαδρομή, με αναβάτη 75 κιλά, χρήση μικρότερης κλίμακας υποβοήθησης) είναι 70 χιλιόμετρα για τις μπαταρίες 37V/9 Ah (333Wh), και 100 χιλιόμετρα για τις μπαταρίες 37V/11,6 AH (430Wh)

Γιατί δεν πουλάτε μπαταρίες Bosch ;

Γιατί δεν υπάρχουν μπαταρίες Λιθίου Bosch. Η  Bosch δεν κατασκευάζει μπαταρίες Λιθίου, απλά χρησιμοποιεί τις μπαταρίες άλλων επώνυμων κατασκευαστών και τις βάζει σε δικά της “κουτιά” που συνοδεύουν το μοτέρ Bosch.

Ίδιες και ακόμα καλύτερες ποιοτικά μπαταρίες σε διαφορετικά “κουτιά”,  χρησιμοποιούνται στα ποδήλατα και κίτ που σας προτείνουμε.

Κάποιοι κατασκευαστές για τις μπαταρίες 400Wh δίνουν αυτονομία 120Km ενώ εσείς 60Km. Πώς εξηγείται αυτό ;

Δεν εξηγείται.

Όταν μιλάμε για επώνυμες μπαταρίες με την ίδια χωρητικότητα, ισχυρισμοί για διαφορές πάνω από 5 % στην αυτονομία σε ίδιες συνθήκες χρήσης δείχνουν άγνοια είτε είναι απλά ψέμα.

Μετά από χρόνια εμπειρίας με τις καλύτερες μπαταρίες γνωρίζουμε και σας λέμε εξαρχής τις πραγματικές αυτονομίες κάτι που σύντομα εξάλλου θα διαπιστώσετε και μόνοι σας και αποφεύγουμε τις υπερβολές και τις υπερ-αισιόδοξες προβλέψεις των κατασκευαστών που στηρίζονται σε ιδανικές συνθήκες χρήσης χωρίς ανηφόρες και με ελάχιστη υποβοήθηση.

 

Κίτ Μετατροπής Ποδηλάτου

Είναι το ποδήλατο μου κατάλληλο για να γίνει ηλεκτρικό ;

Η αλήθεια είναι ότι κάποια ποδήλατα δεν είναι κατάλληλα για να αντέξουν την δύναμη και ροπή ενός ηλεκτροκινητήρα και για να σταματάνε με ασφάλεια απο τις σχετικά υψηλές ταχύτητες που εύκολα αναπτύσσουν τα ηλεκτρικά μοτέρ. Εάν έχετε ένα φτηνό ποδήλατο άγνωστου κατασκευαστή που αγοράστηκε απο κατάστημα παιχνιδιών ή άλλο, άσχετο ποδηλατικά πολυκατάστημα, το πιθανότερο είναι  ότι ρισκάρετε με την ασφάλεια σας και τελικά δεν αξίζει να επενδύσετε πάνω του. Εάν έχετε ένα καλό ποδήλατο γνωστού κατασκευαστή και το κιτ ηλεκτροκίνησης τοποθετηθεί από έμπειρο τεχνικό, οι πιθανότητες να πάει κάτι λάθος είναι λίγες και αν υπάρχουν, θα εντοπιστούν και θα διορθωθούν πρίν το ποδήλατο βγεί στο δρόμο.

Μπορώ να τοποθετήσω το κίτ μόνος μου ;

Ναί, εάν έχεις εμπειρία και διαθέτεις τα εργαλεία που χρειάζονται. Εμείς θα σου δώσουμε οδηγό εγκατάστασης με αναλυτικές οδηγίες και φωτογραφίες.

Για όποιον δεν θέλει να ασχοληθεί, αναλαμβάνουμε εμείς την τοποθέτηση με κόστος που θα προσυμφωνηθεί αφού δούμε το ποδήλατο.

Τι εγγύηση έχουν τα κίτ ;

Τα κίτ κατηγορίας Urban 24 μήνες

Τα κιτ κατηγορίας Sport 12 μήνες.

Μα γιατί μόνο 250 Watt ? Δεν είναι καλύτερα τα κίτ των 500 ή 1.000 Watt ;

Ένας γυμνασμένος ποδηλάτης χωρίς πρόσθετα και “ντόπες”, αποδίδει όπως ένας κινητήρας ισχύος 200 Watt.

Tοποθετώντας ένα κιτ της σειράς Urban με μοτέρ 250 Watt είναι σαν να βοηθάει στο πετάλι ένας αόρατος γυμνασμένος συνεπιβάτης με ασήμαντο βάρος (6-9 Kgr στη περίπτωση των κιτ που σας προτείνουμε).

Η βοήθεια αυτή δεν μετατρέπει το ποδήλατο σε “μηχανάκι”, αλλά είναι υπεραρκετή για τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης και τις συνηθισμένες ανηφόρες, χωρίς την κούραση, ιδρώτα και απογοήτευση που νιώθετε με τη χρήση του απλού ποδηλάτου.

Για όσους έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις – παραβλέποντας τον ΚΟΚ – υπάρχουν τα κιτ μετατροπής Sport  με ειδικά ενισχυμένες μπαταρίες και μοτέρ ισχύος μέχρι 1750W που μπορούν να βοηθήσουν σε όλες τις καταστάσεις ακόμα και χωρίς πετάλι.

Τέλος, καλό είναι να γνωρίζουμε ότι κάθε κιτ είναι ένα σύστημα που αποδίδει μέχρι τα όρια του πιο αδύναμου υποσυστήματος/μέρους του.

Ένα ογκώδες μοτέρ από μόνο του δεν σημαίνει τίποτα για την ισχύ που μπορεί να αποδώσει. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα κουβαλάτε πάντα ένα μεγάλο βάρος.

Για να αποδώσει το οποιοδήποτε μοτέρ μεγάλη ισχύ, χρειάζεται καλής ποιότητας μπαταρία ικανή να τροφοδοτεί με μεγάλο ρεύμα συνεχούς εκφόρτισης.

Η καλή ποιότητας μπαταρία είναι το κλειδί και το κόστος για τη μεγάλη ισχύ.